55°Nord

Fuld integration til Microsoft Dynamics NAV

Udfordring

55°Nord blev etableret i 2003 og er ejet af spejdernet.dk og FDF. De tilbyder et stort udvalg af det rigtige friluftsudstyr og dermed muligheden for at deres kunder kan leve et aktivt friluftsliv. De sælger rygsække, soveposer, fodtøj, uniformer mm. i høj kvalitet. Deres inspiration er naturen og de udfordringer og oplevelser, som børn og unge møder på ture og lejre. Deres sortiment spænder derfor meget bredt.

55°Nord havde brug for en stabil, fremtidssikret og fleksibel B2B og B2C webshop med integration til Microsoft Dynamics NAV. Dette for at agere mere agilt i forhold til både splittest, designændringer og håndtering af organisationer med egne produkter. Webshoppen indeholder mere end 5000 forskellige varenumre.

Webshoppen skulle baseres på standardsoftware for at minimere udviklingsomkostningerne og have gavn af et udbredt system med indbygget brugerhåndtering, mersalgsmuligheder, online marketing, statistikker og splittest.

Dynamicweb som løsning

Der var mange krav til løsningen:

· Kunderne skulle sikres adgang til produkterne døgnet rundt
· Fuld integration til Microsoft Dynamics NAV. Dermed sikrede man følgende: - Modtagelse af webordrer i realtid, så man kunne sikre hurtig leveringstid - Visning af kundespecifikke priser og rabatter - Replikering af priser og rabatsatser, så der kunne beregnes korrekt ved forespørgsel på shoppen
· Shop-i-shop
· Filterbaserede visninger med facetter (mærke, køn, størrelse og farve)
· Beregning af merkøb for opnåelse af fri fragt
· Fremsøgning af afhentningssteder for levering
· Kundeområde med ændring af adgangskode, favoritliste og ordrehistorik
· Se relaterede og tidligere sete produkter
· Se produkter, der passer sammen med produktet
· Rabatkoder (skjules, hvis de ikke er tilgængelige)
· Optimering af købsflow
· E-mail marketing med personaliserede e-mails i individuelt design pr. organisation
· Tilmelding til nyhedsbreve i kategorier
· Optimeret søgning med typeahead

Resultater

Webshoppen blev udviklet på Dynamicweb og integreret til Microsoft Dynamics NAV. Der blev arbejdet intensivt med optimering og performance på løsningerne, samt strukturering af visuel information. Kunder, private såvel som professionelle indkøbere, fik således et godt overblik over produkter fra hhv. 55°Nord samt deres organisationer.

For at imødekomme brugernes behov og øget brugeroplevelse på tværs af forskellige platforme, desktop og mobile enheder blev løsningen opbygget i responsivt webdesign.
55°Nord
Kunde
55°Nord
Lokation
Denmark
Segment
B2C, B2B, Distribution, Dynamics NAV
Website
www.55nord.dk/
Partner
Smartpage

Lignende cases