COBOD International

eCommerce og PIM-løsning med extranet til både forhandlere og kunder

COBOD International har forstærket samarbejdet og effektiviseret indholdsstyringen med COBOD Connect, en platform omhyggeligt skabt til at imødekomme unikke behov hos både forhandlere og kunder i deres interaktion med COBOD.

COBOD - Construction Of Buildings On Demand - er verdens førende inden for 3D-printløsninger til byggeri. Mere automatisering og robotteknologi i byggebranchen bliver mere og mere udbredt. COBODs mission er at bygge SMARTER gennem multifunktionelle robotter baseret på 3D-konstruktionsteknologi. Visionen er mindst 50% automatisering på byggepladsen.

The Challenge

Extranet til forhandlere og kunder for bedre samarbejde, træning, uddannelse og videndeling

COBOD så et behov for at implementere et ekstranet for både forhandlere og deres kunder, som ville lette samarbejde, træning, uddannelse og videndeling mellem kunderne og sikre effektiv kommunikation med COBOD. Med andre ord, en platform, der ville øge kundetilfredsheden og effektiviteten. Med dette i tankerne blev COBOD Connect dannet.

Et vigtigt kriterium for platformen var, at den skulle være intuitiv at bruge, og at hver bruger skulle have adgang til en begrænset del af løsningen, som den specifikke bruger skulle arbejde med. Det reducerer risikoen for fejl. Samtidig skal det være lettere for den enkelte bruger hurtigt og effektivt at publicere indhold til COBOD Connect.

Samtidig ønskede COBOD at etablere højeffektive processer for oprettelse, berigelse og vedligeholdelse af produkter. Derfor var DynamicWeb et oplagt valg for COBOD, da DynamicWebs platform inkluderer CMS, webshop, integrationsframework, marketingværktøjer og PIM i én og samme løsning. Med DynamicWeb PIM behøver COBOD aldrig at arbejde i deres eCommerce, fordi alt i webshoppen er automatiseret via PIM og integreret med NAV.

The Solution

Øget forretningseffektivitet med PIM-integreret ehandel

COBODs nye løsning omfatter DynamicWeb CMS, marketing, eCommerce og PIM. Med et solidt integrationsværktøj til NAV har COBOD også integreret præcis de databehov, der understøtter COBODs forretning, så alle data er samlet i DynamicWeb PIM. Produkterne beriges yderligere i PIM med billeder, tekster og specifikationer.

Fra NAV til PIM kommer også data, der muliggør kundespecifikke visninger af produkter, så kunder, der logger ind, kun kan bestille produkter og reservedele, der passer til den eller de maskiner, de tidligere har købt. Det reducerer risikoen for forkerte ordrer fra kunderne. Derudover skelnes der også mellem 'kunder' og 'forhandlere', og de to grupper kan se forskellige relevante elementer på COBOD Connect.

På COBOD Connect er der etableret et forum, hvor kunderne kan gå i dialog med hinanden, få inspiration og stille spørgsmål om 3D-printerne, hvilket igen beriger COBODs FAQ. Både andre kunder og COBODs egne eksperter har mulighed for at svare. I forummet kan kunderne også oprette 'Feature requests' og meget mere.

Vores kunder har modtaget deres platform ultrapositivt. Der vil fortsat være forbedringer og den store opgave ligger nu i at aktivere kunderne, så de vænner sig til at bruge platformen frem for at sende en mail eller bare ringe til en tekniker.

The Result

COBOD Connects skræddersyede løsninger til forbedret samarbejde

COBOD Connect er udviklet til at opfylde alle de behov, som COBODs kunder eller forhandlere har i deres samarbejde med virksomheden. Dette blev sikret gennem aktiv involvering af COBODs kunder i den sidste fase af udviklingsprocessen. Løsningen opfylder også forskellige tekniske krav, herunder et åbent API-framework designet til integration med NAV samt fleksible muligheder for at tilpasse løsningen specifikt til COBODs krav.

Segment

B2C, B2B, eCommerce, PIM, CMS, Marketing og NAV

Location

Danmark

Website

Partners

Flex Media

By clicking 'Accept All' you consent that we may collect information about you for various purposes, including: Statistics and Marketing